نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، اجلاس ریو + 20 كه به مدت سه روز در برزیل برگزار می شود، بزرگترین و معتبرترین گردهمایی سازمان ملل متحد به شمار می رود و در آن هیات های عالی رتبه و سازمان های غیردولتی بویژه مرتبط با محیط زیست از كشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند داشت.

'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران نیز در صدر هیاتی عالی رتبه دوشنبه شب و با بدرقه رسمی 'علی اكبر ولایتی' مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری و 'محمدرضا رحیمی' معاون اول رییس جمهوری برای شركت در این اجلاس بزرگ بین المللی عازم برزیل شد.

رییس جمهوری پیش از شركت در اجلاس ریو +20، دیداری رسمی از كشور بولیوی در آمریكای لاتین خواهد داشت و پس از اجلاس نیز قرار است سفری رسمی به ونزوئلا داشته باشد.

دكتر احمدی نژاد را در این سفر 'علی اكبر صالحی' وزیر امورخارجه، 'حمید بقایی' معاون اجرایی رییس جمهوری و 'علی سعیدلو' معاون امور بین الملل رییس جمهوری همراهی می كنند.

رییس جمهوری پیش از ترك تهران با بیان این كه این سفر به دعوت رییس جمهوری برزیل و برای شركت در اجلاس سازمان ملل متحد در زمینه توسعه پایدار موسوم به ریو + 20 انجام می شود، گفت: در این نشست گسترده كه درباره محیط زیست است، یك نوع هماهنگ سازی با كشورها در این زمینه انجام خواهیم داد .

احمدی نژاد با بیان اینكه در این اجلاس از مواضع و نظرات خود در خصوص محیط زیست دفاع خواهیم كرد، اظهار داشت: تلاش خواهیم كرد مصوباتی كه در این اجلاس مطرح می شود در راستای منافع ملت ها باشد نه به نفع كشورهای سرمایه دار .

رییس جمهوری تصریح كرد: پیشرفت و توسعه و احترام به انسان باید بر پایه عدالت، دوستی و محبت باشد و توسعه یك جانبه كه به نفع سرمایه دارها باشد به درد ملت ها نمی خورد.

احمدی نژاد معتقد است كه كشورهای سرمایه دار باید رفتار خود را اصلاح كنند و بر این اساس، ما با تمام توان تلاش خواهیم كرد كه مصوبات در این نشست بزرگ به نفع ملت ها شكل گیرد .

اجلاس سازمان ملل متحد در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار با عناوینی چون 'اجلاس ریو' ، ' كنفرانس ریو' و ' اجلاس زمین ' شناخته می شود كه در سال 1992 میلادی در شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز بكار كرد.

كشورهای شركت كننده در این اجلاس از زمان آغاز بكار آن، به این نتیجه رسیدند كه توسعه پایدار تنها با حضور دولت ها و بدون توجه به سایر گروههای جامعه به اهداف خود دست نخواهد یافت و لذا خواستار مشاركت گروه های مختلف جامعه از جمله كشاورزان، تجار ، كارمندان، دانش آموزان و دانشجویان شدند.

بر این اساس، در مجموع 9 گروه اصلی و مهم تشكیل شدند كه شامل گروه های ' تجار و صنعت'، ' كودكان و جوانان'، ' كشاورزان'، ' افراد بومی' ، ' مقامات محلی' ، ' سازمان های غیردولتی'، ' نهادهای علمی و فنی' ، ' زنان' و ' كارگران و اتحادیه های كارگری ' هستند.

در اجلاس ریو + 20 جمعی از سازمان های غیردولتی ایران در كنار سایر سازمان های غیردولتی جهان قصد دارند تا علاوه بر حضور در این اجلاس و تبادل تجربیات، دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این حوزه را تشریح و در دسترس شركت كنندگان قرار دهند.

سیام**1478**1572





:: برچسب‌ها: سیاه , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: